Vecka 35

augusti 30, 2017 - 20:29

Den senaste tiden har jag sprudlat av energi. Jag försöker vara så positiv som möjligt, ha en positiv attityd till det mesta och göra dagarna till något bra. En kort resumé:

Foto: Ana Trifkovic <3

Ja vi börjar väl med det som jag har ägnat ”mitt liv” åt på sistone: att jobba. Jag går upp, äter frukost, åker till första jobbet, kommer hem, sätter mig vid datorn och gör mig redo för att jobba ytterligare några timmar på jobb nr 2. Och vet ni vad? Det är en FANTASTISK känsla! Jag vet att man bör koppla av ibland och varva ner, och det försöker jag bli bättre på. Jag blir så himla rastlös när jag inte gör något! Och med ”något” menar jag när jag gör annat än att jobba! Jag mår helt enkelt inte bra då. Stress, panik och ångest är vad som hinner ikapp mig då…

Och som ni säkert har hört så lönar det sig många gånger att jobba hårt också. Det är precis det som har hänt för mig nu. Nyligen blev jag erbjuden en tills vidare tjänst på förskolan som jag arbetar på, samtidigt som min och J’s business växer vid sidan om. På en månad har vi skrivit in så himla många nya fantastiska människor vars hälsa/liv VI får äran att förändra. Alltså det känns så himla kul att kunna påverka! TACK för att vi får ta del av er resa.

För övrigt så har vi även varit lite smått sura över vår beställning på Mio. Helt värdelös service tycker vi! Vi hade väntat i 8 veckor på vår nya soffa. I måndags förra veckan när jag var på jobbet så hade de knackat på och tagit upp en del av soffan. Tydligen så visade det sig att HELA soffan var FELBYGGD?! PRECIS som jag kände på mig när vi gick ut från butiken dagen vi köpte soffan. Så vad J gjorde var att skicka tillbaka hela soffan med leveranskillarna och vi åkte till Mio dagen efter för att diskutera fram en lösning. Och det är här deras USLA service kommer in. Först och främst så får vi höra att säljaren (han som sålde soffan till oss) inte är på plats i butiken. Jaha tänkte vi, okej? Någon annan får väl hjälpa oss då. Men när en annan säljare tar tag i problemet så går hon och pratar med ”två andra” enligt henne, som påstår att det är VÅRT fel att soffan är FELBYGGD(?!). Bland det DUMMASTE jag hört i HELA mitt liv. NEJ(!) kunden har inte alltid rätt, men inte fan går man in i en butik och köper en soffa för 10 000kr UTAN att mäta och tänka till tusen gånger om INNAN man lägger ner den summan?! Och det värsta är att dessa två personer aldrig hade träffat, sett eller sålt något till oss. Det är så lätt att sitta bakom stängda dörrar och anklaga kunden för något för att tjäna pengar. Ja juste, strax efter det så ville hon ha 1000kr till från oss för frakten. Vi skulle alltså vänta 6 VECKOR TILL på något som inte var VÅRT fel, SAMT betala en tusenlapp till. Till slut kom vi överens om att mötas halvvägs, vilket innebar att vi skulle betala 500kr och vänta ytterligare  6 veckor.

Ren JÄVLA idioti tycker jag. Först och främst ska det vara PRIORITET på något som butikshelvetet har gjort fel på. För det andra så kan man FAN INTE börja anklaga kunden för något som inte är sant då vi flera gånger frågade om han hade ritat soffan rätt INNAN vi gick därifrån. För det tredje så ska man fan inte börja kräva mer pengar samtidigt som man får vänta 6 veckor till?! Ska man inte ens lita på att få sin jävla soffa rätt byggd och levererad?!

Sedan har jag och J gjort en varsin vision board. En vision board kan beskrivas som ett simpelt verktyg för att förtydliga vad man vill och vilka mål man har, för att sedan kunna behålla fokus på att nå sina mål. Våra boards såg faktiskt rätt identiska ut: att vara ekonomiskt oberoende, att vara fri, att kunna resa, att köpa en villa och att bilda familj. Den enda skillnaden som jag kan komma på i våra vision boards var att J hade en snygg bil på sin också. Och en vacker dag ska vi nå alla dessa fantastiska mål som vi har satt upp tillsammans och var för sig <3

Kommentera

Kommentera